I surrender to the flow

14.01.2021

Rok se s rokem sešel a mohu říct, že jsem pyšná na nový deníko-diář. Nyní už opravdu vím, že to je deník. Žádné schůzko-informace do něj nepíši. Neodchytala jsem ještě všechny mouchy, ale cítím se býti na dobré cestě! Příští rok to už určitě bude úplně bezchybné a výstavné dílo!

Rok 2020 byl náročný pro všechny, ale stagnoval i kreativně. Nemohla jsem najít inspiraci pro nový look, který je pro deník tak důležitý. Když jej člověk bere dennodenně do rukou. Cítila jsem se prázdně a bez nápadu. To je vždycky super nový start (sarkasmus activated). 

Deník pro rok 2020 byl dělán s představou aktivního a dobrodružného roku. Bohužel realita se odvíjela jiným směrem a všechny mé snahy o motivaci pomocí citátů o turistice se minuly na lidech svým účinkem. Je to prekérní situace, když člověk musí na projektu pracovat rok dopředu a není jasnovidec. Tudíž se hůř předvídá, co bude čtenáře motivovat anebo iritovat. Na pár procházkách beskydskou přírodou jsem začala dostávat mlhavou představu. Po pár hovorech s maminkou se začal krystalizovat alespoň směr kudy se vydat!

Hlavní bylo poučit se z minulých roků. Tak zaprvé bylo třeba zvolit větší formát, jelikož se ukázalo, že já i sestra a nově i Adélie (začleněná do deníkového gangu) potřebujeme víc prostoru pro naše grafomanní vyžití. Zvolila jsem tedy A5 formát a s ním přišly další challenge.
Vyhodila jsem segment "přidej fotografii" jelikož jsem žádnou za celý rok nevytiskla a nevlepila. Asi to bylo tím, že jsem vesměs 365 dní dřepěla na homeoffice. Neměla jsem po ruce DM, ve kterém bych si doplňující fotografie dotiskla tak, jak jsem byla zvyklá. Ale to nevadí, návyky se mění.

Vybrala jsem si hloupě - esteticky příjemný font, bez diakritiky, takže všechny zpropadené háčky a čárky jsem musela dělat ručně. CTRL+C a CTRL+V mi v tom udělaly paseku. Jsem takový amatér experimentátor, tak co už. Pozdě plakat nad rozlitým mlékem, že? Tohle byla určitě zkušenost.

Přemýšlela jsem, jaký zpracovat grafický oblek, který mi Beskydy matně vytvořily na pozadí mysli. Nové akvarely za celý rok nepřibyly, pouze jsem rozmalovala velké plátno, které mi leželo v ateliéru už tři roky. Nabízelo se tedy "ušetřit čas" a použít moje oblíbené akvarely z let předchozích.

U prvního diáře jsem používala květinové bordury, a tak jsem se rozhodla k nim vrátit. Napadlo mě, jak je zpracovat trochu jinak. Přijdou mi estetickým a jednoduchým prvkem. Z každého designu na jednotlivý měsíc jsem si stanovila grafický prvek, který se bude opakovat v dané sekci a na jejich maskování použiju již zmíněný recyklovaný obrázek. Tím vytváří efekt, kdy akvarel prosvítá bordurou a vytváří specifický feeling. Byla jsem s touto myšlenkou opravdu spokojená. Inspiraci pro bordury tedy květinové orámování jsem hledala na internetu a pak ho vytvářela v illustrátoru, abych měla hezkou ostrou vektorovou grafiku k mání.

Finální verzi jsem poslala na kontrolu Beátce. Ta přišla se super nápadem. Bylo by fajn v deníku rozprostřít v čase různorodé challenge pro seberozvoj! Vytvářejí podněty k zamyšlení, ale žádné psychické týrání pro čtenáře. Velmi vystihují a doplňují letošní edici.

Co se týče vazby, rozhodla jsem se letos jít dražší "knižnější" cestou. Pevnou vazbou řešenou na míru, což projekt notně prodražuje. Na druhou stranu tato vazba celý rok bude vytvářet dojem, že píšu knihu. Vepisuju do ní svůj život a to se mi líbí. Již čtvrtý rok! Třetí, pokud počítám jen vlastní snahou vytvořené!

Po dlouhém hledání toho nejdůležitějšího - tedý názvu knížky - Beátka přišla s "I release control, I surrender to the flow." Mně se líbí našim deníkům dávat názvy, snažíme se v nich odrazit očekávání, která do nového roku máme. Je to sranda pokaždé, dát si takové kolektivní motto, o čem by ten rok měl být. Jestli nás něco minulý rok naučil, tak to bylo to, že nic není jisté a měli bychom méně plánovat a více plynout. Jako voda.

Mějme tedy lehkost v kroku i bytí a žádný bič povinností, který by nad námi byl! I když mě už v hlavě vyvstává myšlenka, že je třeba začít přemýšlet nad knížkou, kterou za rok budeme potřebovat znova. Ajaj. 

© 2020 Klubíčkovo
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky